Az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság 2022. március 13-án a közösségi médiából értesült arról, hogy a Szlovákia területén lévő egykori Siderit üzem telephelyéről, az alsósajói vasércbánya altárójából szennyezett víz folyik a Sajóba.
Elözönlötték a sajtót a szenzációhajhász címek és találgatások a Balatonnal kapcsolatban, amelyek durván torzítják a vízügyes szakemberek, szakértők hiteles nyilatkozatait. Az üdülési szezon előtt ezért hangsúlyozni kell, hogy a jelenlegi helyzet szélsőséges ugyan, de nem példa nélküli. A fürdés ellehetetlenülésével riogatás nem fedi a valóságot.
Korábbi események
OVF: támogatott partner
Projekt időtartama: 2015 - 2020
A hajóút kitűzési rendszer fejlesztése műszaki szempontból független a víziút paramétereit javító, helyenként nem megfelelő mederállapot tervezett javításától. Korszerű hajóút kitűzési rendszer fejlesztésére és annak folyamatos üzemeltetésére a mederviszonyok jelenlegi állapota mellet is szükség van, de ha a víziút teljes kiépítése, azaz a Belgrádi Egyezmény alapján tett Duna Bizottsági ajánlások és az AGN Egyezményben megfogalmazott paraméterek szerinti kiépítés megtörténik, hajóút kitűzést akkor is végezni kell. A fentiek alapján a hajóút kitűzés fejlesztése mindenképp indokolt.
Átfogó célkitűzések:
A projekt specifikus célkitűzései:
Beszerzések:
Indikátorok megnevezése |
M.e. |
Célérték |
Korszerű kitűző hajó |
db |
3 |
Gyorsjáratú járőrhajó (ellenőrző hajó) |
db |
3 |
Intelligens úszó világító bója |
db |
115 |
Új vakúszó |
db |
210 |
Korszerű parti világító kitűző jelek |
db |
55 |
Új parti kitűző és vízi közlekedést irányító jelek |
db |
300 |
Új folyamkilométer táblák |
db |
400 |
Tevékenységek
Közbeszerzés előkészítése
A kitűző hajók és a szolgálati kishajók közbeszerzése, leszállítása, telepítése
Bóják, parti jelek, vízi adatátviteli rendszer közbeszerzése, leszállítása, telepítése
Vízi adatátviteli rendszer létrehozása
Hajóút kitűzési rendszer tesztelése
Projektmenedzsment
A Projekt előkészítése és megvalósítása során a NIF Zrt. a Projekt lebonyolítója, az OVF pedig a projekt műszaki szakértője.
A Projekt finanszírozási hátterét az Európai Uniós CEF forrás biztosítja, amelynek a pályázati azonosítója a következő: 2014-HU-TMC-0605-W